İmplant Tedavileri

Home İmplant Tedavisi

Nedir?

İmplant

Eksik dişlerin tedavisi için kullanılan implantı basitçe anlatmak gerekirse çene kemiği içerisinde yerleştirilen ve titanyumdan yapılan vidalar olarak düşünülebilir. Çene kemiğine sabitlenmiş olan bu vidaların üzerine ise protez dişler yerleştirilerek vidaların hem işlevsel hem de estetik görünmesi sağlanmaktadır.

Diş kökü olarak görev gören implantlar sayesinde hastalar rahatlıkla günlük hayatlarına devam edebilmektedir. Ayrıca sadece boş dişin yerine uygulanması sayesinde de diğer dişlerin herhangi bir işlem görmesine gerek kalmamaktadır.

Nasıl Yapılır?

İmplant Tedavisi Nasıl Yapılır?

İmplant işlemi öncesinde hastaların detaylı bir tetkikten geçmeleri gerekmektedir. Bunun içinde röntgen ve muayeneden yararlanılmaktadır. Daha sonrasında hastaların kalan dişlerinin ve çene kemiklerinin ölçüsü alınmaktadır. Bir sonraki adımda ise tedavinin gerçekleşmesi için hastalara hafif bir sedasyon uygulanmaktadır. Bu yöntemlerin ilk işlemde  hastalara tek bir işlem uygulanmaktadır. Bu işlem sırasında implant çene kemiğine yerleştirilir ve daha sonrasında da üzerine geçici başlık uygulanır.

Cerrahi sınrasında implantların çene kemiğine adaptasyon süreci alt çene için 1 ay üst çene için 2 aydır.

Titanyum implantların yanı sıra son zamanlarda sıklıkla tercih edilen zirkonyum implantlarda bulunmaktadır. Özellikle dar çeneye sahip olan hastalarda uygulanan zirkonyum implantların titanyum implantlardan tek farkı daha dayanıklı olmalarıdır.

Kaplamalarda kullanılan zirkonyum ise özellikle estetik açıdan tercih edilmektedir. Çünkü başlıklarda kullanılan zirkonyum diş rengine çok yakın olmakla birlikte ışığı da yansıtma özelliği bulunmaktadır. Vücuda herhangi bir zararının olmamasının yanı sıra zaman içerisinde herhangi bir aşınma da söz konusu olmamaktadır.

Kimlere Uygulanabilir?

İmplant Kimlere Uygulanabilir?

İmplant tedavisinin uygulanabilmesi için hastaların yüz ve çene gelişimlerini tamamlamış olmaları gerekmektedir. Bu sebeple de 18 yaşın üzerinde ki hastalara uygulanmaktadır. Ayrıca tedavi öncesine çekilen röntgende de implantı engelleyecek herhangi bir durumun bulunmaması gerekmektedir. Diyabetli hastaların implant tedavisi olması için öncelikle uygulamam öncesinde kan şekerlerinin dengede olması gerekmektedir. Herhangi bir sebepten dolayı kan sulandırıcı ilaç kullanan hastaların ise tedaviden bir süre önce ilaç alımını durdurmaları gerekmektedir.Son olarak kemik erimesi bulunan hastaların öncelikle bu hastalıkla ilgili tedavilerini tamamlamaları daha sonrasında implant tedavisine yönelmeleri gerekmektedir.

Avantajları

İmplant Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

İmplant uygulamaları özellikle boşlukta kalan dişi desteklemek için yeterince diş bulunmadığı durumlarda hareketli protez diş kullanmak zorunda kalan hastalar için avantajlı olmaktadır. Köprü tedavisinde boş dişe köprü olan dişlerin kesilmesi gerekmektedir. İmplant tedavisi söz konusu olduğunda ise bu işleme gerek bulunmadığından diğer dişlere herhangi bir zarar verilmemektedir. Son olarak hareketli protez kullanmasına rağmen çene kemiklerinde yaşanılan problemler nedeniyle hareketli protezin tam olarak çeneye oturmayan hastalarda hareketli protezi sabitlemek için de implant tedavisinden yararlanılmaktadır.

Uygulama Süresi

İmplant Uygulaması Ne Kadar Sürer?

İmplant uygulamasının işlemleri anlatıldığında uzun bir işlem gibi düşünülmesi son derece doğal olmaktadır. Ne var ki uygulama çok daha kısa sürmektedir. Diş hekiminin tecrübesine ve çalışma şekline bağlı olarak bu süre değişmekle birlikte genellikle 10 dakikalık bir işlem olmaktadır. Burada belirtilen süre bir diş için olmaktadır. İmplant uygulanacak diş sayısı arttıkça doğal olarak süre de uzayacaktır.

Uyum Sağlama Süreci

İmplanta Uyum Sağlama Süreci Ne Kadar Sürmektedir ve Bu Süreç Nasıl İlerlemektedir?

İmplant tedavisinin süreleri hastalara uygulanan yöntemlere bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Bazı hastalarda tek işlem tekniği ile implant tedavisi uygulanmaktadır. Bu sebeple de hastalar aynı gün içerisinde protez aşamasına geçebilmektedir. Ancak bazı hastalarda ek cerrahi işlemlere ihtiyaç duyulduğu için protez aşamasına geçme süresi uzamaktadır.

İmplantların çene kemiği ile kaynaşması için ise üst çene için 2 ayın, alt çene için ise 1 ayın geçmesi gerekmektedir. Bu sürenin sonunda ise porselen kaplamalara geçilmektedir. Yetersiz yükseklik ya da ince çene kemikleri ile ek işlemlerin uygulandığı hastalarda ise porselen dişlerin takılması için 6 ay gibi bir süre gerekmektedir.

DSCF6047-min

Yaptıramayacak Kişiler

Kimler İmplant Yaptıramaz?

Ağrı Süreci

İmplant Uygulamaları Ağrılı Bir İşlem midir?

Cerrahi işlemlerden birisi olan implant tedavisi sırasında lokal anestezi uygulandığı için hastalar ağrı hissetmemektedir. Uygulama sonrasında ise doktorun reçete ettiği ilaçların kullanılması gerekmektedir. Ayrıca işlem sonrasında ağız temizliğine azami dikkat gösterilmesi gerekmektedir.

Ücretsiz Ön Görüşme Randevusu İçin Hemen Ara

Ücretsiz Ön Görüşme Bilgisi Al