Pembe Estetik ( Diş Eti Estetiği )

Tüm dişlerin aynı olmayan ama belli bir oranda sabit olarak seyreden bir dişeti seviyesi vardır. Bazı hastalarda dişeti seviyesi gülme hattının içerisinde yer alır (gummy smile). Diğer bir söylemle, hastamızın güldüğünde dişeti olması gerektiğinden daha fazla gözükmektedir.

Bu problemle kliniklere başvuran hastalara bir veya iki seans lazer ışın uygulanarak dişeti profili, ağrısız, kanamasız ve dikişsiz olarak istenilen estetiğe dönüştürülür.

dis eti estetigi

1Diş eti kanaması ve diş eti iltihabı nedir ?
Yanlış, düzensiz ya da eksik fırçalama sonucunda oluşan dişeti iltihabı, tedavi edilmez ise bir çok problemi beraberinde getirmektedir. Ağız hijyenin sağlanmadığı durumlarda bakterilerin periodontal ceplere yerleşmesi ve çoğalması sonucunda periodontitis ( diş eti iltihabı) oluşmaktadır. Diş fırçalanması sırasında yada yemek yerken oluşan diş eti kanamaları diş eti iltihabının önemli göstergelerindendir. Bu tip şikayetleri olan hastalar erken dönemde diş hekimine muayene olduğu taktirde dişeti iltihabını önüne geçmek mümkündür.
2Diş eti çekilmesi ve kanamaların nedeni nedir ?

Diş eti iltihabı bulunan hastalarda diş eti kanaması yoğun bir şekilde görülmektedir. Diş eti kanaması erken dönemde diş fırçalanması ve yemek yeme sırasında meydana gelmektedir, ileri dönemde spontan diş eti kanamaları enfeksiyonun ileri boyuta ulaştığı bizlere gösterir. Ağızda oluşan metalik tat, diş eti kanaması sonucunda ağızımızda yoğun miktarda bulunan kanın içeriği yüzünden hissedilebilir.

Diş eti çekilmesi periodontal problemlerin tedavi edilmedi durumlarda, ileri boyuta ulaşması durumunda karşımıza çıkar. Soğuk sıcak hassasiyeti ve estetik problemler ortaya çıkmak ile birlikte tedavi edilmediğinde kemik kaybı ve diş kaybı muhtemeldir.

3Diş eti estetiği ( pembe estetik ) nedir ?

Bu tip estetik problemlerle kliniğimize başvuran hastalarımıza Lazer ile diş etinde düzenleme yapılarak diş etlerine istenilen formun verilmesi mümkündür.

Lazer ile estetiği sağlamanın mümkün olmadığı durumlarda BOTOX® ile uzman hekimlerimizce gülme hattının estetik olarak ortaya çıkarılması mümkündür.

4Pembe estetik hangi durumlarda yapılır ?

Diş eti estetiği , gülümsediğinizde fazla gözüken diş eti olduğunda, ön bölge diş etlerinde istenemeyen pigmentasyonların ( koyu kırmızı renkleşmeler, lekeler ) olduğu durumlarda, diş eti seviyelerinin ön bölge dişlerde aynı seviyede (hizada) olmaması durumunda eşitlemek adına yapılır.

5Ağrı veya acı hisseder miyim ?
Diş eti estetiği minor cerrahi işlemdir, lokal anestezi uygulanarak yapıldığı için herhangi bir ağır ve acı hissetmezsiniz. Operasyonu takiben alıcağının ağrı kesiciler ile sonrasında da bir ağrı oluşmaz.
6İyileşme süresi ne kadardır ?
Yumuşak dokudaki uygulamalar ortalama 10-14 gün arasında tamamen iyileşir. Diş eti estetiği de tamamen yumuşak dokuyu ilgilendiren bir estetik tedavi anlayışıdır. Bu durumda bu prosedür bu tedavimiz için de geçerlidir.
7Lazer mutlaka kullanılmalı mıdır ?
Diş eti estetiğinde günümüzde en iyi sonuçları veren tedavi cinsi lazer ile yapılan işlemlerdir. Operasyon sırasında kanama olmaması operasyon sonrasında iyileşmenin daha hızlı olması lazeri diğer cihazlar karşısında çok avantajlı duruma getirmektedir.

Vakalar & Görseler

Yeni hallerini görmek için fare imlecini görsellerin üzerine getiriniz
WhatsApp ile mesaj gönder!