Endodonti / Kanal Tedavisi

Dişlerimiz anatomik olarak ele alındığında, en dışta mine, altında dentin ve onlarında altında pulpa olarak adlandırılan damar-sinir sisteminin bulunduğu ve dişe canlılığını veren doku bulunmaktadır. Pulpanın çeşitli nedenlerle iltihaplanması sonucunda dişe kanal tedavisi yapılmalıdır.

Kanal tedavisi günümüzde özel olarak hazırlanmış kanal eğeleri ve endomotorla yapılmaktadır. Teknololojinin de yardımı ile kanalların boy ve lokasyonları özel cihazlarla çok daha net bir şekilde hekime ulaştığı gibi gerektiğinde ağız içi röntgenlerlede tedavi desteklenmektedir.

İltihaplı pulpa ve kanalların temizlenip, doldurulmasından sonra estetik dolgularla ya da porselen kaplamalarla diş klinik olarak eski formunu kazanmaktadır.

Kök Kanal Tedavisi ile ilgili merak ettiğiniz sorular?

1Kök kanal tedavisi ne zaman yapılır?

Kök kanal tedavisi, dişin en iç tabakası olan pulpa (sinir damar paketi) tabakasının travma enfeksiyon çürük gibi nedenlerle zarar görmesi sebebiyle uygulanır. Hastalar çoğu zaman şiddetli ağrı ile diş doktorlarına başvururlar.

2Tek seansta kök kanal tedavisi bitirilebilir mi ?

Hastaların kliniklere bir çok defa gelmek zorunda kaldıkları kanal tedavisi seansları günümüzde görüntüleme, rotary (döner alet) sistemler, ultrasonikler ve lazerlerdeki gelişmeler sayesinde birkaç özel vaka dışında tek seansta bitirilebilmektedir.

3Kök kanal tedavisi ağrılı bir tedavi midir ?

Kök kanal tedavisi ağrılı bir tedavi değildir. Kullanılan lokal anestezikler sayesinde hastalarımızın tedavileri ağrısız ve konforlu bir şekilde sonlandırılır.

4Kök kanal tedavisi görmüş bir dişin ağız içindeki ömrü nedir?

Konusunda uzman (endodontist) hekimlerin yaptığı kök kanal tedavilerinde başarı oranı günümüzde %98 civarındadır. Bu sayede kök kanal tedavisi uygulanan dişler ömür boyu fonksiyon görebilmektedir.

kanal tedavisi iletisim

WhatsApp ile mesaj gönder!