parallax background

Dişlerinizde ki hassasiyet neden?

Porselen lamineler ile gülümseyin!
Nisan 3, 2018
Porselen braketler, şeffaf diş telleri
Nisan 3, 2018

Soğuk, sıcak, tatlı yiyecekler yüzünden ya da diş fırçalama sırasında oluşan hassasiyeti ve bunlara bağlı olarak sürekli yaşanan bir ağrı günümüzde hastaların sıklıkla karşılaştığı problemlerdendir.

Neden ?

Dişlerimizin üzerinde koruyucu görevde bulunana mine tabakasının inceldiği veya ortadan kalktığı durumlarda altındaki dentin tabakası açığa çıkar ve buradaki mikro boşluklar, kanallar direk olarak sinirle iletişim halinde olduğu için sinirlerin uyarılması sonucu hasasiyet ve ağrı oluşur.

İkinci bir neden ise sert fırçalama sonucunda diş eti çekilmesi meydana gelir ve açığa çıkan kök yüzeyi hassasiyetin yüksek seviyede hissedilmesine neden olur.

Diğer bir neden ise ağızımızda bulunan tedavi edilmemiş çürük dişler olabilir, mine tabakasındaki çürük kaviteleri günlük yaşantınızda daimi olarak ağrı ve hassasiyet yapma eğilimindedir. Derhal tedavi edilmelidir.

Ne yapabiliriz ?

1- Dişlerinizi ve diş etlerinizi yumuşak bir fırça ile doğru tekniği uygulayarak fırçalamanız gerekir, bu sayede diş eti çekilmelerini ve mine hasarını önleyebilirsiniz.

2- Asitli yiyecek ve içecekler kullanmayınız, yoğun alınan asitli sıvı ve besinler diş minesinin erozyonuna yani kaybına neden olur, bunun sonucu olarak mine koruyuculuğu yitirerek hassasiyet ve ağrı oluşumu yoğunlaşır.

3- Düzenli diş hekimi kontrolü, tüm bu sayılan nedenleri gözle ve radyografi muayene sonucunda erken bir şekilde teşhis edilerek ileri boyutta ağrı ve diş kaybına neden olacak durumları ortadan kaldırır.